Praktikant til Marketing & Kommunikationsafdeling

Brænder du for sproglig formidling, og kunne du tænke dig at bruge dine evner i Medico branchen? Så skal du måske være vores nye praktikant i marketing- og kommunikationsafdelingen hos Mediq. Vi søger løbende skarpe praktikanter i 2023/2024, som er klar til at bringe viden og energi i spil for at skabe stærke løsninger til vores brede portefølje af B2B og B2C kunder samt en bred kontaktflade internt i Mediq. Som praktikant vil du få hands-on erfaring med marketing- og kommunikationsopgaver, og du indgå i det daglige arbejde med de øvrige kollegaer i marketing- & kommunikationsafdelingen på vores kontor i Brøndby.

Praktikant til Marketing & Kommunikation

Brænder du for sproglig formidling, og kunne du tænke dig at bruge dine evner i Medico branchen?

Så skal du måske være vores nye praktikant i marketing- og kommunikationsafdelingen hos Mediq. Vi søger løbende skarpe praktikanter i 2023/2024, som er klar til at bringe viden og energi i spil for at skabe stærke løsninger til vores brede portefølje af B2B og B2C kunder samt en bred kontaktflade internt i Mediq. Som praktikant vil du få hands-on erfaring med marketing- og kommunikationsopgaver, og du indgå i det daglige arbejde med de øvrige kollegaer i marketing- & kommunikationsafdelingen på vores kontor i Brøndby.

Del af en international koncern

Hos Mediq er vi mere end 3.000 medarbejdere fordelt på 13 lande og en vigtig spiller inden for Healthcare på tværs af Europa. I Danmark er vi +200 medarbejdere tilknyttet vores kontor i Brøndby. Vi er en af de største leverandører af medicinsk udstyr og services til den danske sundhedssektor, og hver dag hjælper vi rigtig mange sundhedsfaglige og patienter med produkter og services – alt fra praktiserende læger, speciallæger, privathospitaler, hospitaler og institutioner til patienter med kroniske lidelser.

Hos os får du mulighed for…

At få et bredt indblik i forskellige arbejdsopgaver i afdelingen, og du vil selv få mulighed for at præge, hvilke områder du gerne vil lære mere om. Du vil fx komme til at arbejde med:

  • Forskellige kommunikative opgaver i form af koordinering af diverse marketingaktiviteter med forskellige salgssegmenter som GP & Clinics, hospitals-, ernæringssegmentet m.fl.
  • Bidrage til udviklingen og eksekveringen af kampagner på tværs af medier og indholdsformater
  • Tekstforfatning til diverse platforme fx nyhedsbreve, web og Sociale Medier
  • E-mail generering – opsætning, tracking og udsendelse af nyhedsbreve i HubSpot
  • Assistance på større informations- og marketingkampagner
  • Være lead på mindre informations- og marketing kampagner (fx kampagner på de sociale medier) LinkedIn og Facebook
  • Vedligeholdelse og opdatering af in-house websites (CMS Umbraco & Nextweb)
  • Opdatering af diverse informationsmaterialer
  • Interne kommunikationsopgaver
  • SEO, AdWords, Analytics & content-marketing

Hvad forventer vi af dig?

  • Du er i gang med din bachelor eller kandidat inden for marketing, kommunikation eller lignende - fx HA(kom) eller Cand.merc.(kom)
  • Du har stærke evner inden for kommunikation og marketing
  • Du kan skrive fejlfrit på dansk og er en haj til kommaer
  • Du er detaljeorienteret
  • Du har en positiv attitude og brænder for at lære

Praktikperioden

Som udgangspunkt kører praktikantprogrammet over cirka tre til seks måneder, men vi er fleksible og vil gerne tilrettelægge forløbet, så det passer bedst muligt med dine studieplaner. Notér derfor gerne dine ønsker i ansøgningen.

Vi tilbyder dig at blive del af et dynamisk team som består af tre fuldtidsmedarbejdere samt tre studentermedhjælpere i en spændende virksomhed, hvor vi værner om vores tre værdier ”Caring Heart” ”Customer Drive” og ”Champion Spirit”, som er med til at sikre, at vi leverer den bedste service til vores kunder som hele tiden er i fokus.

Hos os, vil du:

  • blive del af en dynamisk arbejdsplads
  • få personlig og faglig udvikling
  • muligheden for at forbedre og udbygge dit CV
  • fuldtidspraktik (37 timer om ugen)
  • arbejde med både B2B og B2C kommunikation

Vores kontor ligger i Brøndby tæt på offentlig transport og med gratis parkering.

Hvad gør du nu?

Kan du se dig selv som en del af Marketing- og kommunikationsafdelingen hos Mediq Danmark? Så send os din ansøgning og dit CV hurtigst muligt, da vi løbende vurderer ansøgningerne og løbende indkalder til samtaler.

Af hensyn til GDPR modtages ansøgninger kun via vores site: karriereimediq.dk

Du kommer til at arbejde fra Kornmarksvej i Brøndby, og du vil referere til Marketing- & kommunikationschef Helena Restrup Lindholm.

Lokation

Mediq Danmark

Mediq Danmark er en del af den internationale Mediq Group, der med sine ca. 3.000 medarbejdere er til stede på tværs af 13 europæiske lande; Holland, Danmark, Tyskland, Norge, Sverige, Finland, Ungarn, Schweiz, Belgien, England, Estland, Letland og Litauen. Den internationale bredde er en styrke særligt i forhold til vidensdeling på tværs af landene, konkurrencedygtighed på priserne og sikring af de bedste sundhedsløsninger og services til alle vores kunder og samarbejdspartnere.

Mediq er ikke blot i Danmark, men også på tværs af Norden den foretrukne samarbejdspartner i sundhedspleje, medicinsk udstyr og relaterede services, fordi vi altid innoverer, forbedrer og opgraderer vores produktsortiment og services således, at vi altid leverer den absolut bedste løsning.

Vores domicil og warehouse er beliggende på Kornmarksvej 15 i Brøndby, centralt for både motorvejsnettet og offentlig transport.

Ansøgningsprocedure

1
Webansøgning
Udfyld din profil og upload ansøgning , CV og eventuelle referencer
2
Screening
Vi gennemgår din ansøgning og vurderer dine kvalifikationer
3
1. interview
Med den 1. samtale lærer vi hinanden bedre at kende og uddyber samtidig jobindhold og din forståelse for Mediq som arbejdsplads.
4
2. interview
Her går vi en tand dybere med stillingskrav og forventninger og kortlægger, hvordan din erfaring og personlige egenskaber passer til stillingen.
5
Tilbud
Hvis begge parter føler, at det er et godt match, giver vi dig et ansættelsestilbud
6
Velkommen til Mediq Danmark!
Du kan nu glæde dig over et spændende og udfordrende nyt job, ligesom vi glæder os til at byde dig velkommen til Mediq!

Vil du vide mere om denne ledige stilling?

Kom i kontakt:

Helena Restrup Lindholm

Marketing & Communications Manager

Ansøg om dette job

Ansøg nu, hvis du er interesseret i denne ledige stilling! Sørg for, at du har følgende dokumenter klar til at føjes til din ansøgning.